Tot El Camp

Iratkozz fel
Tot El Camp FB
Friss kommentek
Archívum
Kategóriák
Linkek


A klubmodell sikere
Írta: johneagle11 2012. febr. 6. 7:59

Tisztában vagyok azzal, hogy sokaknak a töke kivan már a témával a könyökén jön már ki a La Masia és a „csodagyerekek”, de a szombat este után a téma adja magát. Ugyanis az van, hogy győzni tudtunk egy nagyon nehéz meccsen, jelentős mértékben támaszkodva hirtelen a mélyvízbe dobott és a „semmiből” előkerülő fiatalokra.

Korábban már írtunk a miértekről és a hogyanokról, így most csak az marad, hogy a pillanatnyi helyzetről ejtsünk szót. Előre kívánkozik a poszt lényegi mondanivalója, a hajtás után leírom azt is, miért gondolom ezt: az FC Barcelonán kívül valószínűleg nincs egyetlen másik topcsapat a világon, amelyik megúszta volna új játékos leigazolása nélkül ezt a januárt, egyben változatlan kerettel neki mert volna indulni a tavasznak!

A csapat kerete – most már kijelenthetjük, hogy megszokott módon - akkor sem nevezhető bőségesnek, ha a sérülések eddig jelentősen nem befolyásolták az utóbbi szezonokat. Bár korábban többször elhagyták - virtuális és valódi – szájainkat a „csak sérülés ne legyen, mert…” kezdetű mondatok, az idén rendesen becsapott a mennykő (ld. még ménkű). Afellay kiesése még senkit nem ijesztett meg, azonban kábé másfél hónap leforgása alatt Villa, Iniesta és Fontás hosszas távolléte, megspékelve az össze-vissza harcképtelen Pedroval, Adrianoval, továbbá Keita afrikázásával és Maxwell távozásával már bőven alapot adtak arra, hogy nem lepődtünk volna meg akárki érkezésén. A vezetőségnek ugyan feladata azt kommunikálni, hogy immár elhatalmasodott rajtunk a nyomorúság, de nyilván akadt volna pár millió szabad euro valamelyik költségvetési számsorban, ha Pep úgy döntött volna, hogy neki márpedig ide sürgősen játékos(ok) kell(enek). De ő nem döntött így és a viccelkedésen, valamint néhány erőtlen médiapróbálkozáson túl fel se merült, hogy játékos(ok) érkezzen(ek) vészmegoldásként.

A Pep éra kezdetekkor szerintem nem volt józan gondolkodású Barça szurkoló, akiben ne fordult volna meg a gondolat, hogy az általa rendszeresített kispadok még akkor is neccesen bírnak végig egy szezont, ha mindenki tökegészséges. Aztán teltek-múltak az évek és egyrészt nem lett igazunk, másrészt pedig hozzászoktunk, hogy ez így normális. Hozzászoktunk ehhez is, meg ahhoz is, hogy elfogadjuk, és el is higgyük azt, amit Pep mond. Márpedig ő azt mondta és mondja, hogy számára ez a keret megfelelő ahhoz, hogy bármit elérhessen a csapattal. Az elmúlt években gyakorlatilag olyan tökéletesen lettek „idomítva” a Barça szurkolói, hogy míg más kluboknál hasonló helyzetben hemzsegnek és röpködnek a lehetséges igazolások tucatszám, nálunk gyakorlatilag nem is találkozhat(t)unk ilyen reakciókkal. Egyszerűen szólva bízunk a mesterben, egyben nem akarunk mindenáron belepofázni abba, mit és hogyan kellene/lenne érdemes csinálnia. Pep úgy gondolja, a második keret azért van, hogy ilyen helyzetekben átvegyék a stafétát a fiatalok, mi pedig elfogadjuk az értékítéletét és – ahogy a szombati példa mutatja – olyan közelről még szemüveg nélkül is jól látja a csapat dolgait.

Dobok ide jó sok számot, mégpedig azért, mert kitöltik a helyet, és ha már kikeresgettem őket, ne vesszenek kárba. A Barcelona első kerete a kapusokat leszámítva az évet 19 nevezett játékossal kezdte, ez Maxwell távozásával már csak 18. Keita Afrika kupán van, Afellay, Villa, Pedro, Iniesta, Fontás nem bevethető, hamar kijön a végeredmény, hogy marad egészen pontosan 12 darab mezőnyjátékos, amivel gyakorlatilag ki sem állhatna a csapat, ha nem lennének a B csapat tagjai. De mivel itt vannak, az előbb említett első keret máris hivatalosan további 11 emberrel bővül, akiket „normális” klubnál nem is vennének emberszámba, tehát maradna számunkra a lehetőség: játékost KELL venni, de izibe’. A gyerekek közül többen már persze játszottak az első csapatban, így az is ki fog derülni, hogy Tello üstökös szerű felbukkanása csak a felületes szemlélődő számára ekkora meglepetés. Hogy mindenki örüljön, le is írom, hogy mi volt eddig (zárójelben mindenkinél az idén játszott percei). Bartra (90), Cuenca (1086), Deulofeu (49), Dos Santos (315), Montoya (180), Muniesa (33), Rafinha (85), Riverola (12), Sergi Roberto (229), Tello (252). Viszonyítási alapként az összesített legtöbb Messi 3066 (bakker, ez több, mint Valdesé!), a legkevesebb Fontás pedig 367 percet játszott eddig ebben a szezonban a tényleges első keret tagjai közül. További izgalmas adat, hogy az előbb felsorolt gyerekek mindösszesen 10 (Cuenca – 4, Sergi Roberto – 2, Montoya – 1, Tello – 3) gólt vállaltak az eddigi 111-ből, és az pedig az összes 9 %-át jelenti.

Nagyjából tök érdektelen, hogy ezeket a számokat milyen színvonalú ellenfelekkel szemben produkálták, mert a lényeg, hogy akkor sincs másik futballklub, aki ilyen szinten számíthatna az utánpótlására, ha már nagyon unjuk a „meszkét”, meg a „lamazját” hallgatni. Nincs másik klub, amelyik „megengedhetné magának a luxust”, hogy bizonyos meccseken feldobja a B keretet (nem a padon ülő második sort!) néhány első emberrel, számítva arra, hogy úgyis hozzák majd a kötelezőket. És a legfontosabb, hogy nincs másik futballklub, aki ilyen sérüléshullám mellett szinte az ismeretlenségből hozhatna nyerőembereket a saját utánpótlásából!

Az említett skacokat elég tíz percig figyelni a pályán és máris kiderül, hogy kevésbé test idegenek, mint Maxwell két és fél év, valamint összesen 6519 játékperc után. Az említett skacok értik a játékot, tudják a dolgukat, és fenntartások nélkül kiköpik a tüdejüket a pályán „csak azért”, mert magukra vehették a Barça mezét. Az említett skacok kész és teljes értékű futballistának számítanak, olyanoknak, akik az itt-ott megbicsakló csapatjátékon túl többet tudnak a totális fociról, mint egyes világsztár vendégművészek. Az említett skacokat Pep oda teszi ahova csak kedve tartja, - ahogy a B csapatban, itt is - képesek akár egy sorral fentebb, akár egy sorral lentebb, akár a saját oldalukon, akár az ellenkezőn, akár középen jól teljesíteni. Az említett skacok technikai alapképzettsége annyira magas szintű, hogy akár olyan bámulatos trükkökre képesek, amiket egyébként úgy kell összevadászni a világ bajnokságainak összterméséből, ráadásul ezeket olyan lazasággal képesek előadni, mintha a legjobb brazil tengerpartokon tanulták volna a focit. Az említett skacok egyértelműen bizonyították, hogy képesek megoldani kieső játékosaink pótlását és ez még akkor is igaz marad, ha az idén akármilyen ok miatt esetleg nem kerül újabb trófea a vitrinbe.

Az említett skacok kiérdemelték a bizalmunkat, kiérdemelték, hogy a csapat teljes értékű tagjainak tekintsük őket és ez utóbbi a legnagyobb elismerés, amit nekik adhatunk.

Egyéni értékelő:

Valdés – kíváncsi lennék, hogy akik szerint ő a csapat leggyengébb láncszeme, vajon látják-e ezeket a meccseket is, vagy valahol egyszer olvasták, hogy márpedig ő a leggyengébb láncszem és azóta ezt axiómaként hirdetik? Nem először nyer meccset a csapatnak, nem először bizonyítja, hogy a világ egyik legjobbja az egy-egy elleni játékban. Nálam ott tart a dolog, hogy halálos nyugalommal figyelem, amikor 1-1-ben viszik rá a labdát és csak nagyon-nagyon ritkán kell meglepődnöm, hogy valaki mégiscsak gólt tudott lőni neki. A három alkalomból tegnap csak egyszer kellett meglepődnöm. - 8

Adriano – a csapatszerkezetből adódóan ezúttal nem volt szükség (lehetőség?) a támadójátékára, a védekező feladatait pedig gyakorlatilag hiba nélkül hozta. Nem élhetett meg senki az oldalán, mindig idejében vette fel és állította meg az előretörési kísérleteket. Ez egy korrekt meccse volt. - 7

Mascherano – a hétközi meccs után ismét egy a kiváló teljesítményei közül. Az egész meccsen talán egy pillanat volt, amikor okosabban is reagálhatott volna, de azon kívül nagyon stabilan állt a lábán. Legalább három alkalommal kritikus helyzetben lépett közbe, egyszer pedig kettő-egyben is képes volt megfogni egy kontrát. Nagyon jól beletanult a hátsó sor labdajáratásába, sőt most már azon se kell meglepődnünk, ha olykor hasznos felfutásokkal segíti meg a támadósort. - 7

Puyol – az lett az utóbbi hetek legérdekesebb hozadéka, hogy felhördül a nép, amikor előretőr. Mascheranohoz hasonlóan tőle is láthattunk majdnem keménységbe hajló belépőket, döbbenet még ennyi idő után is újra és újra azt észlelni, milyen távolságokról képes megérkezni a bajok epicentrumába. Egyre inkább viszi a hátán a csapatot a példamutató határozottsága, megalkuvást nem ismerve takarít el mindent és mindenkit az útból, ebben a szezonban jellemzően szabálytalanságok nélkül. Nem tudom, hol lennénk most nélküle, gyanítom, hogy a bajnoki ponthátrány még nagyobb lenne. - 7

Alves – őt a legnehezebb értékelni, mert nagyon vegyes képet mutat a játéka. Kezdem a pozitívummal: hatalmasat focizott védekezésben, rengeteg futással, mozgással játszotta be nem csak a jobb oldalt, de gyakran a pálya közepét is. Jó ideje olyan meccse volt ez, amikor mindig képes volt visszaérni, sokszor pedig már a pálya közepén fogta meg az ellent. Ugyanakkor a mezőnyjátéka meg katasztrofális volt. Iszonyat mennyiségű labdát szórt el, képes volt a legártatlanabb helyzetben is pontatlanul passzolni, mindezek megkoronázásaként a kapott gól előtt is ő hibázott. Hogy még bonyolultabb legyen a helyzet, támadásban a lehetőségekhez képest aktív volt, több helyen is feltűnt, és többször is nagy okosságokat játszott Messivel, közte a gólpasszal, amit neki adott. Védekezésből jeles, mezőnyben egyes, támadásban közepes. - 7

Dos Santos – először is jó volt, másodszor pedig olykor túlzottan lelkes. Az biztos, hogy hirtelen jött számára a mélyvíz, Busquets-et pótolni nem hálás feladat. A lelkesedés itt-ott túlzásokba csapott nála, de egyébként meg nagyon is jól helytállt. Rengeteget melózott, elég jó hatásfokkal sikerült lefednie a védelem előtti területet, az meg természetes, hogy a társak külön figyeltek rá és kisegítették, amikor szükséges volt. A szabályos szerelések kevésbé nagy számban sikerültek, de akivel találkozott, nem ment tovább mellette, a szűrőfeladatoknak pedig ez a lényege. Labdajáratásban szerintem nagyon jól tudott együttműködni a csapattal, és az előreirányzott labdáit se szórta el tömegével. Nálam ez nagyszerű bemutatkozás főleg a hirtelen jött elvárások tükrében. - 7

Thiago – végre láthattunk egy kicsit abból, milyen, amikor kap némi szabadságot támadásban. A középpályás védekezés egyik fontos láncszeme volt, jellemzően Keita posztját játszotta, egyben megmutatta azt is, mit jelent egy kreatív és technikás játékos azon a helyen. Védekezésben nagyon sokszor láttam, támadásban is remek összjátékok sokaságát produkálta. Voltaképpen gólpasszt is adott, szám szerint kettőt, nyilván nem az ő hibája, ha nem lövik be a többiek a jól időzített és pontosan helyezett labdákat. - 7

Cesc – lekopogom, de úgy tűnik, egy átmeneti januári visszaesés után kezd ismét magára találni. A játéka ugyan mostanában ritkán számszerűsíthető gólokban, de a csapatban betöltött szerepét tegnap is kiválóan hozta. Játszott szűrőt, „játszotta Xavit”, játszott hátravont támadót, játszott minden létező szerepkört a középpálya bármely pontján és oldalán. És mindezt jól is tette, mert ismét láthattunk tőle két gólpasszt, amiből csak a gól hiányzik, de ahogy Thiagonál említettem, kihagyni a helyzeteket, nem az ő hibája. - 7

Messi – már most megint „mit csináljak vele”? A meccs tanulsága az lett, hogy nem szereti az egyszerű megoldásokat, inkább csak abból a helyzetből hajlandó lő gólt lőni, ami kihívást jelent számára. Raklapnyi helyzetet hagyott ki, de győztes gólt lőtt. Bőven van mit kritizálni a játékán, de gólpasszt is adott. Még mindig szereti ellenfélbe vezetni a labdákat, de képes lefoglalni akár hat embert is. Nem ragozom tovább, mert beszéltünk már róla éppen eleget, érdekesség, hogy hosszú idő után először láthattuk őt mosolyogni a pályán. - 8

Tello – ismét egy olyan játékos, aki képes (volt eddig) megoldani Villa legnagyobb hiányosságát = bevállalja a megindulást és jó százalékban sikeresen végig is viszi a le/befutásokat. Nem számoltam, mennyi szögletet harcolt ki, de biztos, hogy sokat. Nem számoltam, hányszor futott el sikeresen, de biztos, hogy kettőből életveszélyes beadás lett. Azt se számoltam, Messi hány jó labdát dobott neki, de biztos, hogy az egyikből lélektanilag nagyon fontos pillanatban gólt lőtt. Samu óta vagyok nagy rajongója az ilyen egyszerűen begurított góloknak, lássunk tőle abból is meg az ilyen jó teljesítményekből is minél többet a jövőben. - 8

Cuenca – a hétközi után ez már olyan meccse volt, ahol érzékelhetőek voltak a támadó erényei. Tellohoz hasonlóan legalább kétszer pontosan középre tudott adni, nem az ő hibája, ha nem lesz az ilyenekből gól. Sikerült néhány alkalommal 1-1-ben is jól elfutnia, talán-talán kezd visszatalálni az útra, amin elindul néhány hónappal ezelőtt. Alap tőle, hogy több alkalommal is visszafut védekezni, szombat este a legfeltűnőbb az volt, milyen magas százalékban szerezte vissza saját maga az elszórt labdákat. Szépen alakul ez, majd meglátjuk, mi lesz a vége. - 7

Abidal – nem is emlékszem, szükség volt-e bármiféle aktivitásra tőle. Talán azért, mert nem is volt ilyen pillanat.

Busquets – lefogadom, hogy a TV nézők 90 %-a felhördült amikor eldobta magát, bevallom, nekem is az volt az első gondolatom, hogy khmmm… kissé eltúlozza a szituációt. Aztán Cesc arcát látva, már nem gondoltam ezt.

Piqué – kényszerű csere volt, egyszer küzdött egy vicces földön csúszó-mászóst a labdáért.

Eddig 45 komment érkezett

  • soggy Válasz erre 2012. 02. 06. 9:51  [1]
     
     

    Montoya olyan ezen a képen, mintha Fabregasból és Tevezből klónozták volna. :D

  • DennisVT Válasz erre 2012. 02. 06. 10:08  [2]
     
     

    Szép, meg jó ez a sok fiatal, és büszke vagyok rájuk, de szerencsésen jött ki, hogy tegnap pont elég volt. Jöhetett volna úgy ki a sorsolás (mint pl a valenciának:)), hogy a kupaelődöntő visszavágója előtt az atleticohoz kellett volna menni játszani, oda azért ez nagyon kevés lett volna. Hosszabb távon, kicsit komolyabb ellenfelek ellen, főleg idegenben ez még nagyon kevés lett volna.
    Az alapgondolat wengeri : "minek vegyek néhány sérült miatt sok pénzért kész futballistákat, amikor évek óta nevelgetjük a B-ben a fiatalokat..."
    Láthatjuk, hogy megy az Arsenalnak, amelyik ugye szintén híres a fiatalok mélyvízbedobásáról.
    Persze itt minőségibb az alapcsapat is és a B is. De a gondolat asszem érthető. Támadót mindenképp vettem volna a télen, nemcsak a sérültlista miatt, hanem mert valszeg afellay már nem sokat fog nálunk szerpelni, és villának is 30 évesen kell majd visszatérnie egy súlyos sérülésből. Plusz Pedro mintha vki egész más lenne, mint aki volt.

  • dvids Válasz erre 2012. 02. 06. 10:18  [3]
     
     

    @DennisVT: van két nagy különbség a jelenlegi Arsenal és a Barca közt. Az egyik, hogy a Barca vitán felül képes megtartani a legnagyobbjait. A másik, hogy a fiatalok bedobása MELLETT mindig jönnek minőségi igazolások IS. A Barca sem lenne képes ilyen szinten megélni csak a la masiából, ezt mindenki tudja.

    Ezzel együtt is helytálló a cikk, nagy erőssége ez ennek a klubnak és nagy átgondoltságot sugall. Ahogy a csapat taktikája is meg van tervezve aprólékosan úgy a klub felépítése is. Ki kell emelni itt, hogy ez közel sem volt mindig így, voltak időszakok, amikor a Barca B-re alig-alig lehetett támaszkodni.

  • Helmet Válasz erre 2012. 02. 06. 10:23  [4]
     
     

    Szerintem akkor te megint masik merkozest lathattal, mert Fabregas volt a mezony leggyengebbje es ezt mar a harmadik merkozesen teszi.
    Mascherano jatszott az egesz keretbol a legjobban, inkabb ot illetne meg a 8 pont, mint Messit, mert Messi a golpassza golja ellenere is nagyon halvanyan jatszott.
    Csak neki volt 4db 100%-os ziccere, amibol mindossze egyet sikerult ertekesitenie.

    A tamadoszekcionk nagyon gyenge, 9 ird es mond kilenc ziccerunk volt, szembe a kapussal es ebbol mindossze 2 golt sikerult elerni, ami nem igazan volt jellemzo eddig a jatekunkra.

    Egyetlen egy pozitivuma volt a merkozesnek, Tello jateka.

  • Bendak Válasz erre 2012. 02. 06. 10:35  [5]
     
     

    nagyszeru kis osszefoglalo ez Johneagle :) nekem sosem unalmas olvasni a "lamaziarol" vagy az uj sracok beepiteserol. szerintem egy csoda ami itt folyik. igen veszunk jatekosokat sok penzert de ugyanakkor ki is nevelunk evente min. 2-3 olyat aki barhol megallna a helyet a vilagon. eleg ha csak a tavalyi B csapatbol Romeut vagy Thiagot vesszuk..
    igaza van Dennisnek, Wenger es Pep ebben hasonlitanak... es talan nincs is mas edzo - elitkluboknal - akik ezt be mernek vallalni az eredmenykenyszer miatt.
    Pep fantasztikus. Minden meccs utan nezem ahogyan odamegy az ellenfel edzojehez, megoleli, lekezelnek... bennem meg olyan indulatok vannak h robbanni tudnek, interjukon mar nyugodt, nem savazza a birokat... Oriasi karakter. Mr. Barcelona.. leszarom ha most vlki azt mondja, h tulzok, mert nem.. :)
    tovabbra is varom a fiatalokat, lassan lassan h beepuljenek a csapatba. Rafinha - akirol a batyja Thiago azt nyilatkozta, h o az igazi tehetseg a csaladban.. Kiko Femenía, akit Pep kulon keresere hoztak el tavaly ev vegen...Deulofeu akire mar raragasztottak a csodagyerek cimket.. nagyon varom oket.. persze nem fer be majd mindegyik a csapatba, de micsoda kilatasok.
    Valdest nagyon orulok h megemlitetted. Talan Hiddink mondta egy interjuban h a Barcaban minden pozicion vilagklasszis jatekos van a kapustol kezdve.. es ha o mondja, abban mar lehet vlmi... :)

    a meccs vegerol pedig csak annyit h nekem ugy tunt h Abidal es Pique magassaga igenis nagyon kellett a beivelesekre es az alatt a 10? perc alatt sokat avatkoztak jatekba.. de ez csak szorszalhasogatas.. :)
    Messirol meg leirtal mindent. a 100% kihagyta, a nehezet belotte.. "rosszul" jatszva "csak" 1 gol + assziszt.. :) deszar.. :)

    Busquetsrol tudunk meg vlmit? vagy csak annyi, h osszevarjak es ok lesz?

  • the_illusionist Válasz erre 2012. 02. 06. 10:36  [6]
     
     

    Gyönyörű, minden cikket elolvasok, de valamiért ez sokkal de sokkal jobban tetszett, mint bármely előző! Lehet most sikerült legjobban megragadni Pep személyiségét, vagy nem tom...

  • sunimesek Válasz erre 2012. 02. 06. 10:52  [7]
     
     

    idei ev legjobb cikke - oriasi gratulacio!

    neahyn megjegyzes:

    1. maxwell - divatos fikazni, de messze nem ereztem annyira testidegennek, mint ahogy a cikk is emliti. azert az ajax alapok se gyengek.

    2. messi 8! oriasi piros pont a szerzonek. szinte mindenhol az volt a cimlapon, hogy messi sz@r formaban is lott golt. en azt lattam, hogy messi tovabbra is tarthatatlanm holott a legtobb csapat szinte mindent felad a vedekezesi feladatok kozul, csakhogy messit le tudjak fogni. amint az argetinhez kerul a labda, szinte szo szerint 2-3 vedo ugrik a nyakaba + a tobbeik is keszen allnak arra, hogyha kiszabadul, akkor ok ugranak ra. ha csak a toredeket kapna barki a vilagon ilyen fajta "gondoskodalsbol", gyakorlatilag momentuma se lenne- ehhez kepest a kis argentin gol lott + volt tovabbi 3 helyzete + adott egy rakat jo paszt (koztuk egy golpasszt) + rengetegszer szerzett labdat + es minimum 1 sargat adtak rola! es akkor az a fo megallapitas hogy messi forman kivul. egy dolog volt ebbol igaz, hogy a helyzeteket elgorcsolta, epp azt lattam, hogy sablonos megoldasokat valasztott, magyarul "tutira" ment, de epp ezert sikerult valahogy haritaniuk a vedoknek. amint valami varatlant huzott elo - azonnal gol lett.

    3. puyol1. en orulok neki, hogy vegigzakatolja a palyat, es sokszor sok esetben megvaltokent bukkan fel - de en nala erzem azt es nem dos santosnal, hogy a lelkesedesbol lehet hogy vissza kene vennie. sokszor a lendulete a palya olyan reszere "kuldi", ahonnan mar nem kepes visszaerni. illetve a masodik felidoben banto volt, hogy minden eloreiveles az ellenfel csatarae volt. ha mar mascherano nem birt ezzel mit kezdeni, talan puyol besegithetett volna.

    4. puyol2. az idei ev reszben arrol szolt, hogy a kis csapatok talaltak egy jatekformat ellenunk. agressziv vedekezes - es amint kijottunk sundisznoallasba vissza, 4-5-1 formaciora. ez azert mukodott, maerr amikor kihozzukk a labdat es atjutunk a kozeppalyajukon, akkor xavi tokolni kezd, es van ido visszarendezni. nos a meccsen ujra voltak kontraink - es ezek mind eles passzokbol mentek, a sajat kozeppalyankrol vagy felezo vonalrol kiugratas elore es maris golhelyzet (ilyen volt messi oriasi helyzete is). masreszt az is kiderult, hogy a kihozatalnal a gyors rovid passz veszelyes fegyver. akarmilyen jok a vedoink tehcnikai kepzettsege, hiba becsuszhat. nos puyol, de mar korabban pique vagy mascheran megmutta, hogy ilyenkor egy varatlan eloretores aranyat er - az ellenfel kozeppalyajan ilyenkor oriasi teruletek nyilnak. puyol egyre jobban erzi ezt, de sajnos az ellenfel kapujatol 30m-re meg nem igazan tud mit kezdeni a labdaval. pedig ott mar ilyenkor letszam folenyben vagyunk.

    5. valdes. a legjobb kapus lenne a vilagon, ha megtanulna kijonni a szelrol belott labdakra (legfokepp szogleteknel). azert nem kapunk tobb golt ezekbol a szerencsetlenkedeseikbol, mert mikor felmegy a labdaert, akkor oriasi rossel a labda ut - pontosabban probal utni, de legtobbszor nem talalja el, de ezzel annyira meglep mindekit, hogy aztan valahogy sikerul felszabaditanunk!

  • ekeke Válasz erre 2012. 02. 06. 10:54  [8]
     
     

    Keita Afrika kupán van, Afellay, Villa, Pedro, Iniesta, Fontás nem bevethető.
    És most Busquets is.

    Lassan úgy néz ki a Barca mint Napoleon serege Borodino után...
    Miközben a hét pontos hátrány nem csökken(mert a Real valahogy mindig behúzza a meccseit, tegyük hozzá, néha bírói ítéletekkel, miközben az idén a Barca elvesztett pontjainak nagy része szintén bírói hátrányos tévedésekből jött össze) és bajnokság, a BL és a kupa java még hátravan.

    Valljuk be: aggódunk.

  • sunimesek Válasz erre 2012. 02. 06. 11:06  [9]
     
     

    @ekeke:

    nem tudom hogy a cikknek ez volt-e az uzenete, de szerintem bizonyos tekintetben jol jon ez a seruleshullam.

    ha mindenki egeszseges lenne, akkor pep akarmekkora spiler, O se vallalna fel, hogy ilyen mertekben bedobja a fiatalokat.

    pedig egy ilyen szezont nem lehet vegigrobotolni. most a sok serules miatt nincs mas be kell dobni a melyvizbe a tobbieket. es ezzel ket dolgot nyerunk: (i) egyreszt szep lassan kinevelunk 2-3 uj stabil csapattagot, (ii) kozben megiscsak pihenhetnek a "nagyok". meg ha serules miatt is.

    azert DennisVD-nek is igaza van. ez a csapat alkalmatlan arra, hogy a jelenlegi reallal felvegye a versenyt pontszamgyujtesben. de ha mar ilyen a sorsolasunk, akkor eljunk a lehetoseggel. most jon osasuna, oda ez a csapat eleg kell hogy legyen.

    fabregasrol meg csak annyit, hogy en pontosan meg tudom mondani, miota sz@r. valamelyik meccsen januarban messi nem volt kezdo, es fabregas volt a csapat vezeregyenisege. golt lott, passzolt, szoval csodafocitr mutatott be. aztan a masodik felidoben bejott messi, es abban a pillanatban visszaesett fabregas jateka. gondolom edzoi utasitas, hogy amig ninc smessi, addig fabregas csinal azt amit akar, utana meg messi, es fabregasnak be kell allni a sorba. szerintem az hianyzik fabregasnak, hogy messi nelkul jatszhasson. O alkalmas arra, hogy kivaltsa az argentint! remelem nem jut ibra sorsara!

  • egy fijúúúú Válasz erre 2012. 02. 06. 11:13  [10]
     
     

    A fiatalok szerepeltetésének én is nagyon örülök, meg persze annak is, hogy ilyen "sikeresek" a nagy csapatnál. Tello gyorsasága még meccseket hozhat.

    Viszont Messi teljesítménye.... Igaz, hogy adott egy gólpasszt, s lőtt is egyet, de akkor is árnyéka önmagának.

    Minden elismerésem Puyolé, amit gürizik meccsek óta, benne látom leginkább, hogy nem adja fel: 7 pont hátrány ide, rossz forma oda, megy és csinálja, nagyon hasznos. Már a jelenléte is sokat jelent.

  • krokodil22 Válasz erre 2012. 02. 06. 11:21  [11]
     
     

    @sunimesek: Szerintem Fabregas a sérülése után mindig ilyen. nincs formában. Egy idő után formába lendül. Jó lesz ő.

  • krokodil22 Válasz erre 2012. 02. 06. 11:25  [12]
     
     

    @egy fijúúúú: Túl nagyok az elvárásaid Messivel szemben. Ő a legfáradtabb a csapatból. Most nem lehet sajnos pihentetni, mert kell a tapasztalt játékos elől a pályán. Cuencával és Telloval kell együttdolgoznia, és idő kell, hogy összeszokjanak.

  • creus Válasz erre 2012. 02. 06. 11:25  [13]
     
     

    Ha már La Masia és számok.

    A hétvégi kezdőnkben 8 La Masia növendék volt. És nem volt ott Iniesta, Sergio, Piqué.
    És gratulálhatunk a Real Sociedadnak is, mert az ő kezdőjükből 9-en a Sociedad akadémiájából került ki!
    Szerintem nem volt még egy olyan európai első osztályú mérkőzés ahol a 22 kezdő játékosból 17 saját nevelésű játékos volt.

  • Iajoska Válasz erre 2012. 02. 06. 11:29  [14]
     
     

    Én ilyen gyors játékost mint tello még nem láttam. Nemrég az interes oba, majd bale, de ezentúl tello a világ leggyorsabb játékosa, szerintem ezt ki lehet jelenteni. (Érdemes megnézni, milyen szöcske lábai vannak:D) Szerintem hatalmas kincs, kontránál oda kell neki adni, ő megtolja és ziccer. Egyszerű, és könnyű módja a támadásnak, csak kell egy ilyen sprinter mint ő.

    Busquets sérülésénél először én is betojtam, mikor láttam, hogy lent marad, nézi a lábát és mutogat kifelé, akkor eltakartam a szemem, mert nem bírom az ilyet. Aztán hosszú ápolás, majd a kommentátor mondja, hogy nagyon csúnya sérülés, fabregas is szörnyűlködik...
    Gyorsan fel eurobarcára, hogy csak ne legyen törés vagy hasonló. ott az okosok többen leírták, hogy a felvétel alapján nyílt törést valószínűsítenek... kiállt a csont, stb. ekkorra kész voltam, nagyon nem bírom az ilyet, attól kezdtem rosszul lenni, hogy a lényeget nem is láttam, de a meccset igen.
    majd jön a hír, hogy csak egy vágás.
    kérdem én hány évesek írogatnak az eurobarcára? azt se tudják, hogy a nyílt törésnél "furán" áll az ember lába. jól rám hozták a frászt.
    szerencsére busi jól van, pedig már temették.

  • Tikamester Válasz erre 2012. 02. 06. 11:32  [15]
     
     

    Ismét jó kis poszt, köszönet!
    Nagy dicséret a fiataloknak – és Guardiolának, hogy be merte vállalni! Tényleg jó volt látni a frissességet, a lendületet, amik azt hiszem, hogy talán a leginkább hiányoztak a kezdőcsapat játékából. Elfáradtak, és legalább annyira fejben, mint testben.
    A poszt mondanivalója kapcsán a Macskafogós jelenet jutott eszembe, hogy ezt bármelyik kísérleti egér fillérekért megcsinálja :))).
    Dos Santos-ban nagyon tetszett, hogy harcol, odateszi magát, nem lötyög.
    Telloban az a vicces, hogy gyakorlatilag egy csele van, ami tulajdonképp nem is csel; csak megtolja, és lefutja a védőjét – de tényleg olyan gyors, hogy általában bejön neki :).
    A minap arra gondoltam, hogy Busquets egy kiváló indikátor lehet a blogon (nem itt főleg, hanem az nst-n, meg többi vezérszurker blogon), amolyan lakmuszpapír a csávó :). Aki szerint csak egy műeső kisköcsög az komolytalan ember (gyerek), nem is érdemes időt pazarolni rá. Most, hogy mondod, kiegészíteném, hogy ugyanez működik a Valdés szar kapus elmélet hangoztatóira is.

  • creus Válasz erre 2012. 02. 06. 11:34  [16]
     
     

    @Iajoska: Walcott

  • popp - http://granderoma.blog.nepsport.hu/ Válasz erre 2012. 02. 06. 12:11  [17]
     
     

    Ezek a fiúk tényleg jól illeszkednek az alapcsapatba, mert hasonló rendszerben és hasonló filozófiával játszik a serdülő 5 is. Ez viszont Ajax és nem Barca találmány, a '95-ös Ajax pont ugyanerről volt híres.

    Aztán az is megfigyelhető, hogy a legtöbb Barcelonában nevelkedett kölyök megdöglik, ha elkerül a Barcából.

    Mi van Giovannival például. Most Maxi Lopez jut eszembe hirtelen halovány ellenpéldának, de neki is kellett 7 év, hogy kacskaringók után hasonló szintre, a Milanhoz kerüljön. Most Ibra kiesésével megmutathatja a srác. Bojant látom hétről-hétre és tegnapi gólja ellenére nagyon kevésnek tűnik.

  • HAnonymus Válasz erre 2012. 02. 06. 12:21  [18]
     
     

    @creus: Úgy érted nem volt ilyen meccs az elmúlt 90 évben? :D

    @popp: Szegény Bojan nálunk is kevésnek tűnt.

    @Tikamester: Mi van az olyanokkal, akik szerint B. egy műeső kisköcsög, de nem csak az.

  • napoleonocska Válasz erre 2012. 02. 06. 12:47  [19]
     
     

    az ev legjobb posztja... mind realisan nezve mind elvezhetoseget nezve :))

  • vakos Válasz erre 2012. 02. 06. 12:59  [20]
     
     

    remek poszt! grat

  • a_fater - http://kiajobb.blog.nepsport.hu/ Válasz erre 2012. 02. 06. 13:02  [21]
     
     

    Az a gáz, hogy a 21. században az számít sokak szemében furcsának, ami a normális: hogy a bő keret és a tartalékok azért vannak, hogy át tudják venni a többiek helyét a csapatban, na meg hogy ne kelljen az átigaozális piacon kapkodni, amikor kiöregszik egy generáció.

    Annak idején Puyolnak, de még Xavinak is fiatal korában szavazott bizalmat van Gaal, és ha sok mindent rosszul is csinált, ezt az egyet biztosan jól tette.

  • gabiba01 Válasz erre 2012. 02. 06. 13:04  [22]
     
     

    Már írtam a meccs előtt,hogy a bajnokság rovására kéne játszatni a fiatalokat és a nagy csapat pihenten készüljön a fontosabb meccsekre! Most úgy tűnik,hogy nem csak én gondolom így! Közben a fiatalok is fejlődnek és hozhatják a meccseket!
    Szerintem ez lenne a legcélszerűbb taktika!
    Persze az is lehet,hogy a sérüléshullám kényszerítette ki ezt a taktikát!
    Hamarosan kiderül!

  • Blancos Válasz erre 2012. 02. 06. 13:08  [23]
     
     

    Lóf@szt, ez Messi sikere volt. Messi-vel sok blődséget el lehet adni mostanában. Én csak arra vagyok kíváncsi, hogy Cruyff által megnyert 4 bajnoki és a Pep 3 nyertes bajnokija között eltelt 15 évben hol volt klubmodell? Vagy csak akkor voltak kiugróan nagy játékosok ( Koeman, Michael Laudrup, Romário, and Hristo Stoichkov), meg most Messi, aki a B csapattal is nyerne ilyen meccseket...

  • popp - http://granderoma.blog.nepsport.hu/ Válasz erre 2012. 02. 06. 13:09  [24]
     
     

    @a_fater: Jól csinálta persze, de Van Gaal minden csapatánál bátran nyúlt a fiatalokhoz. Rosszindulattal közelítve talán az elviselhetetlen természete miatt alakult így, mer az idősebb játékosokkal nemigen jött ki.

  • Equinox Válasz erre 2012. 02. 06. 13:30  [25]
     
     

    Remek poszt, tiszteletreméltó ez a csapat. De a fehérek idén trónt fosztanak! (reméljük)

  • Tikamester Válasz erre 2012. 02. 06. 13:55  [26]
     
     

    @popp: figy, most te vagy az, aki nem visszaszólsz Csöncsönnek, hanem idejössz trollkodni?
    johneagle nem azt állította, hogy a Barcelona találmánya, hanem, hogy jelenleg egyedül ők képesek rá a topcsapatok közül.
    Maxi Lopez 21 évesen került Barcelonába (a felnőttcsapathoz), és kemény 14 meccsen játszott (és már akkor is egy vicc volt). Azt végképp te sem gondolhatod komolyan, hogy 28 évesen révbe ér a Milanban, és ő lesz az új Sevcsenko.
    Aztán is megfigyelhetnéd, hogy talán azok ott Barcelonában sem teljesen tök hülyék, tehát nyilván amelyik kölyök jó, azt nem adják el… ;) Így érthetővé válna, hogy amelyiket igen, az miért nem lesz világklasszis…
    (áthúzva: Giovanninak Puskás díjat kellett volna kapnia) Giovanni többnek képzelte magát, mint ami; eladták, és lőn, igazuk lett. Bojan, ha olyan jó lenne, nem adták volna el – de adnak neki még esélyt, ezért van rá visszavásárlási opció.

    @creus: ok, igazad van (bár nem olvastam a kommentet, amire reagáltál), Tello tényleg sokkal jobb, mint Walcott - akinek 2 darab skillje van, amiből csak a gyorsasága hasznos a fociban (a másik, hogy mindig eszembe jut róla Craig David :D). Tello ezen kívül emberhez is tud passzolni – ez valóban hatalmas kincs.

  • Blancos Válasz erre 2012. 02. 06. 14:16  [27]
     
     

    Barca-klubmodell: csak semmi kockázat, inkább hátrafelé passzoljatok, ha nem tudjátok odaadni Messi-nek.

  • johneagle11 Válasz erre 2012. 02. 06. 14:36  [28]
     
     

    @Blancos: Nocsak!

    Tegnap este nem kaptál meg valamit, vagy idő előtt élted bele magad, hogy 9 pont lesz közte a 7 helyett, aztán meg csalódnod kellett?

  • Xavier06 Válasz erre 2012. 02. 06. 15:08  [29]
     
     

    @Blancos: Azt mégis milyen sikeres, más miért nem csinálja? :)

  • Xavier06 Válasz erre 2012. 02. 06. 15:11  [30]
     
     

    A szombat estéről: amikor megláttam az összeállítást ha lehet mondani még inkább szerelembe estem Pep-el. Ezt beválllani így, nagyon-nagyon nagy dolog. És attól a pillanattól nem érdekelt mi lesz a szezon vége. Ha nyerünk valamit örülünk persze, de a lényeg, hogy az alapok, a filozófia változatlan marad, és jelenleg ebben a klubban ez az igazi érték... Ez a minőség persze hozza az eredményeket is, de semmiképpen nem szabad feladni akkor sem, ha éppen lesz 1-2 gyengébb év...

  • kastraki Válasz erre 2012. 02. 06. 15:42  [31]
     
     

    Nekem is bejött a kezdő, már a Hospitalet elleni meccs óta várom, hogy Tello és a többiek játszanak!
    Pepnek jó húzásai vannak, Busquets, Pedro is így kezdték és hova jutottak!

  • hvuk Válasz erre 2012. 02. 06. 15:43  [32]
     
     

    Tello nagyon ügyes, nagyon remélem, hogy nem jut Bojan sorsára. A pontozás egy jó részével viszont nem értek egyet, de persze ez így is van rendjén. :)

    Értem én, hogy a fiatalokat kicsit fejlebb pontozod, ez logikus, aki csak 2-3 meccset játszott a Barcában attól nem ugyanaz az elvárás mint attól aki már 50-nél jár. De Cuenca-nak 7 pontot még így sem lehetett adni. Most az tényleg komoly, hogy Mascherano is és ő is 7-et kap? Szerintem előbbi sima 8 pont, utóbbi pedig csak 6.

    Messi esetén én is gondban vagyok. Kicsit olyan lenne lehúzni őt, mint amikor az újságíró lehúzta egy meccs után Deák Bambát, azzal, hogy a góllövésen kívül semmit nem csinált. Deák Bamba kicsit idegesen kérdezte aztán egy interjúban, hogy "most mégis, azon kívül, hogy lőttem 4 gólt a meccsen mi egyebet kellett volna csinálnom?". :D Valahogy Messivel is így van, mindkét gólban oroszlánrészt vállalt (ugye gól + gólpassz), de mégis nagyon sok hibával játszott. Szóval talán okés a 8 pont, de tényleg nehéz most őt értékelni.

    Amúgy ha már Messinél tartunk, csak engem emlékeztet mostanában a helyzete Maradona helyzetére a 86-os VB-n? Ott is sok meccsen megölték a játékát az ellenfelek, amint megkapta a labdát azonnal lerohanták 3-4-en, de épp emiatt a többi csapattársa több térhez jutott. Nagyon sokszor megfigyelhető ez Messinél is, például a Reál elleni gólpasszánál pont ez történt, 4-en rohantak rá és így lett üres ember.

    Szerintem Adriano sem volt csúcsformában ma, tényleg sok labdát eladott. Ha Mascherano 7-est kapott akkor ő szerintem nam kaphatott szintén annyit. A meccsen Mascherano (és Puyol is) kiemelkedett a védelemből (előbbi az egész csapatból is).

  • kastraki Válasz erre 2012. 02. 06. 15:43  [33]
     
     

    Ja, és nagyon jó a poszt!

  • _Colos Válasz erre 2012. 02. 06. 16:25  [34]
     
     

    Ismét azon pontok említésével kezdem, melyekben nem értek egyet: Cuencát kritikus szemmel figyeltem, mert csupa ellentmondásos dolgot olvastam róla korábban itt (nem sok meccset látok sajna). Kifejezetten csalódás volt- megkockáztatom, egyenesen labdatemető. Én veszélyes beadására, vagy bravúros megoldására nem emlékszem, ellenben sok-sok eladott, rosszul megjátszott labdára annál inkább. Különösen vékonynak tűnik ez a teljesítmény, ha a túloldalt játszó Telloval vetjük össze. Most megkapta a lehetőséget, amiért mindenki reklamált már hetek óta, s lám, élni tudott vele. Kíváncsi vagyok, mire menne a jobb oldalon- nyilván hamarosan választ kapok erre a kérdésemre is. Dos Santos kicsit feszültnek tűnt- pár "ki nem kényszerített hiba" mondatja ezt velem. Személy szerint csodálkoznék, ha később nagy karriert futna be nálunk. (És ilyenkor valóban újfent megbizonyosodhatunk Busquets nélkülözhetetlenségéről.)
    Örülök, hogy Messi nyolcast kapott, mert bár valóban kihagyott olyan helyzeteket, melyeket máskor nem szokott, gyakorlatilag egy személyben jelentette a veszélyforrást a baszkok kapujára. Ő az origo, keresztülfutott rajta minden támadás, jól is mozgatta ezt a csapatrészt. Az őt ért kritikák többsége rendkívül túlzó- tudom, hogy tette magasra a lécet, de nekem fogalmam sincs, hogy más mégis milyen elvárásokat állít vele szemben...
    Még Fábregasra térnék ki: semmiféle javulást nem fedeztem fel a játékában, én tőle várnék sokkal, de sokkal többet!
    Ami a cikk vezérfonalát illeti. Örömteli, hogy egy Van Persie leigazolása nélkül is képesek vagyunk elverni hazai pályán 2-1-re egy Sociedad-ot, de a trófeák szempontjából ez bizony kurva kevésnek tűnik.

  • the_illusionist Válasz erre 2012. 02. 06. 16:30  [35]
     
     

    @creus: dombi :)

  • Blancos Válasz erre 2012. 02. 06. 17:18  [36]
     
     

    @Xavier06: Lehet, hogy nem mindenhol futkároznak Messi-k...

  • Blancos Válasz erre 2012. 02. 06. 17:19  [37]
     
     

    @johneagle11:

    Erre válaszolj: "Lóf@szt, ez Messi sikere volt. Messi-vel sok blődséget el lehet adni mostanában. Én csak arra vagyok kíváncsi, hogy Cruyff által megnyert 4 bajnoki és a Pep 3 nyertes bajnokija között eltelt 15 évben hol volt klubmodell? Vagy csak akkor voltak kiugróan nagy játékosok ( Koeman, Michael Laudrup, Romário, and Hristo Stoichkov), meg most Messi, aki a B csapattal is nyerne ilyen meccseket..."

  • Blancos Válasz erre 2012. 02. 06. 17:22  [38]
     
     

    @_Colos: Korrekt hozzászólás; teljesen egyetértek!

  • the_illusionist Válasz erre 2012. 02. 06. 17:54  [39]
     
     

    @Blancos: ezt nem is értem, a Barca már bizonyított Messi nélkül is a VB-n...A cikkben meg sehol sem állítják azt, hogy ez örökké így volt...Valószínű a Cruyff érában fogták fel ezt a lehetőséget, vagy kezdték el komolyan venni, és most érett be...innentől kezdve pedig szállítja az eredményeket, a remek fiatal focistákat... és erre senki más sem képes, ez egy igencsak valós alapokon nyugvó kijelentés... hogy 15-10 éve mi volt, kit érdekel? kigondolták, megvalósították, és bizonyított, hogy működik... az új messi pedig már megvan, úgy hívják, hogy thiago...kicsit más a szerepköre, de nagyon ott lesz 2-3 év múlva...nem csoda, hogy olyan görcsös a madrid, ha a barcáról van szó, érzik a hatalmas lemaradást, ami a focin látszódik a legkevésbé...

  • popp - http://granderoma.blog.nepsport.hu/ Válasz erre 2012. 02. 06. 18:02  [40]
     
     

    @Tikamester: szerintem kulturáltan írtam le a véleményemet, mégis mi bajod van? Nem volt amúgy semmi támadó szándék az Ajax megemlítésében, csak hátha az ifjabb Barca fanok nem tudják ezt ;-). Meg azért szerettem volna jelezni, hogy azért, mert most a Barca uralja nemzetközi focit, attól még nem minden előremutatót ők szartak világra. Átemeltek hasznos dolgokat innen-onnan, ahogy bölcs emberek szokták.

    Amúgy nem rossz az ellenérved, de mégiscsak azt gondolom, hogy nem komplett játékosokat képeznek ott, hanem alkatrészeket egy tökéletes gépezethez.

  • Blancos Válasz erre 2012. 02. 06. 21:28  [41]
     
     

    @the_illusionist:

    "az új messi pedig már megvan, úgy hívják, hogy thiago...kicsit más a szerepköre, de nagyon ott lesz 2-3 év múlva.."

    Ha Messi fejlődési ütemét követné, akkor az azt jelentené, hogy a köv. aranylaszti szavazáson már a dobogón lesz... Erre mondjuk nem vennék mérget...
    Biztos jó játékos lesz, de nem lesz Messi!

  • dvids Válasz erre 2012. 02. 07. 9:36  [42]
     
     

    @Blancos: félreérted, nem arról van szó, hogy a fiatalok nyerték volna meg a meccset, nyilván kellett ehhez elöl egy Messi is, de azért komoly részük volt ebben ezeknek a srácoknak. A Barcának van egy spéci stílusa, nehéz beletanulni, emiatt is hiába jobb képességű játékos mondjuk egy Afellay, mint egy Tello, a saját nevelés könnyebben beilleszkedik és erősebb vele a csapat - legalábbis középtávon. A dolog anyagi vonzatáról nem is beszélve, hisz ha a rendszer működik, akkor legalább kiegészítő emberekre nem nagyon kell költeni.

    Amúgy érdekes, hogy pont a Cruyff érát hozod fel, de akkoriban is pont hasonló volt a helyzet, az ő vezetése alatt jutott vissza a másodosztályba a Barca B és lett ott egy erős élcsapat, majd távozta után kezdett el fokozatosan leépülni. Jó ez a rendszer, ha arra gondol az ember, hogy ha a B csapat a harmad-negyedosztályban szenvedne, akkor olyan játékosoknak, mint Dos Santos, Tello, vagy a többiek túl nagy lépcsőfokot jelenthetne a korosztályos csapat után az első csapat és túl kevés fejlődési lehetőséget a B.

  • johneagle11 Válasz erre 2012. 02. 07. 14:27  [43]
     
     

    @Blancos: én se értem, miért éppen ezekkel az érvekkel gondoltad fogást találni a poszton?

    Benned dolgozik az ellenszenv a Barcával szemben, ezt a tudomásunkra is hoztad, én nagyjából ennyit vettem le a kommentedből. Meddő vitába nem fogok kezdeni veled, meggyőzni nem akarlak, te úgy gondolod, én meg emígy.

    Éppen a Madrid az egyik olyan topcsapat, aki tavaly januárban kölcsönbe megszerezte Adebayort, mert úgy alakultak a körülmények, hogy szükségük lett egy emberre. A Barca ilyet nem tett, megoldotta saját bázisból, a poszt csupán erről szól, semmi másról.

    (Mielőtt belebonyolódnánk, a Madrid csak egy kézenfekvő példa volt, nem pedig visszadobtam a labdát!)

  • fabilaszlo Válasz erre 2012. 02. 07. 16:27  [44]
     
     

    Brr....
    Épp most olvastam NSO-n, hogy Thiago Silva jöhet nyáron 30 milláért....Értem én, hogy Puyol öregszik, de hát no...
    Akkor Bartra-t vagy Fontás-t el kéne adni, mert teljesen felesleges egyszerrre Puyol, Pique, Thiago Silva, azaz 3 klasszis belső védő mellé még 2-3 ifi, amikor Abidal, Mascherano, Busquets is tud szükség esetén ott játszani...
    Vagy már biztos, hogy Alves megy csatársorba és Puyol lesz jobb bunkó?
    Szóval inkább jöjjenek a fiatalok!

    Bár lehet, hogy csak pénzmosás az egész...
    Vagy csak átverés :)

  • Bendak Válasz erre 2012. 02. 08. 10:13  [45]
     
     

    @fabilaszlo: ez a hir kb 2 eve folyamatosan megjelenik es valoban igaz is. Pep mar regota meg akarja szerezni a brazilt - ami ORIASI erosites lenne az eddig sem gyenge vedelemnek + ne feledjuk el, h Puyol es Abidal sem mai gyerekek, szoval siman odaferne a vilag - szerintem egyik legjobb kozephatvedje.. eros, gyors, jol fejel, technikas, jol passzol, kemeny mint a szovjet kalapacs... idealis vedo. tavaly eljutottunk odaig, h leult beszelgetni a lehetosegekrol es (ami oriasi elorelepes) kijelentette h akkor meg nem aktualis, de a kov szezon elott barmi elofordulhat es tetszik neki a Barcelona.. persze Ibra meg meggyozheti az ellenkezojerel... :)
    25-30 Misit siman meger nalam (tekintve h mas poziciora nem kell jatekos, max bal bekk de a 3 vedos rendszer ezt is athidalja).. de ismerve a Milant es az oreg Festert valakit majd meg be kell dobni a kalapba.. pl. Keita - Affellay kombot.. :)

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez. Ha van felhasználóneved, itt bejelentkezhetsz.